poniedziałek, 22 kwietnia 2013

Świat Wiedzy - Korzystanie z kuwety




      Każdy z was kto decyduję się posiadanie kota takiego jak ja w domu, chce aby ten jak najszybciej nauczył się korzystać z kuwety.  Nauka ta sama w sobie nie jest trudna. Czasem od razu nauczymy się gdzie mamy się załatwiać, a czasem trwa to kilka tygodni. Najważniejsze jest to abyś był cierpliwy. Nie wolno nas bić, ani krzyczeć. Nie wolno też karcić, gdy nie zostaniemy złapani na gorącym uczynku. Poniżej przedstawiam wam kilka wskazówek, abyście traktowali swoje koty z należytym szacunkiem.
 
      Daniel i Patrycja też nie wiedzieli gdzie ustawić moją kuwetę. Moja pierwsza wizyta u nich w domu zaczęła się od tego, że Daniel wsadził mnie do kuwety, a ja siedziałem w niej wystraszony. Po chwili zrobiłem siku, a oni się cieszyli.Od razu zrozumiałem, że jest to moja toaleta. Moja kuweta wylądowała w łazience. Nie było jednak lekko, bo pewnego razu była zamknięta, a ja musiałem tam szybko iść. Miauczałem nie pomogło, więc przyozdobiłem chodnik który leży pod drzwiami wejściowymi. Nie byli na mnie źli, bo to była ich wina. Szybko nauczyli się, że drzwi powinny być zawsze uchylone.

A oto dobra rada dla ludzi chcących przejść przez życie wraz z nami:

      Pamiętajcie że kuweta powinna stać z dala od naszej miski z jedzeniem oraz legowiska. Pamiętajcie, że nie  załatwiamy się w pobliżu takich miejsc. Najczęściej pojemnik ląduje w łazience, co często odpowiada i nam i naszym dużym towarzyszom. Ważne jest też, aby kuweta zawsze była czysta. Nie będziemy się załatwiać do brudnej, a jak zrobimy to gdzie indziej, nie możesz być na nas zły, bo to Twoja wina. Konieczne jest też posiadanie kuwety odpowiednich rozmiarów. Powinna być taka, abyśmy mogli się w niej swobodnie poruszać.
 

      Gdy zdarza się małemu kotu załatwiać na podłodze, a dzieje się to na waszych oczach(tylko i wyłącznie wtedy, potem już nie przyniesie to efektu), stanowczo powiedz PSSSSIIIKKK!!! Lub NIE. Należy chwycić kociaka za skórę na karku i zanieść go do kuwety. Jeśli kot jest zdezorientowany , możesz wziąć jego łapkę i poruszać nią w żwirze. Z czasem kociak zrozumie, że załatwiać musi się do kuwety.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz