środa, 10 kwietnia 2013

Świat Wiedzy odcinek 1 - Ogon



Hej 

Dziś artykuł o naszych ogonach. Może jeszcze nie wszyscy czytelnicy wiedzą do czego on właściwie służy. A jeśli nawet to może są osoby które dopiero chcą sprawić sobie kota i każda wiedza jest przydatna. Mój ogon to wyznacznik tego, co czuje w danej chwili. Oczywiście nie chodzi mi tylko o najeżoną sierść na nim lub nie, ale o ruchy ogonem.
Jest kilka rodzajów wyglądu i ruchu ogonem. Oto kilka z nich:
1. Ruch uniesionym do góry ogonem – mam ochotę na zabawę;
2. podniesiony ogon do góry – Jestem nastawiony przyjaźnie. Czyli niczego się nie obawiam, a jeśli Cię tak witam po Twoim powrocie do domu oznacza to się za Tobą stęskniłem;
3. Ruszanie końcówka ogona – jestem czymś zainteresowany;
4. kot podkulony pod siebie – jestem uległy, ale mogę zaatakować – boję się;
5. uderzanie ogonem o podłogę – jestem czymś podekscytowany  lub poirytowany;
6. ogon uniesiony do góry nastroszony – jestem zdenerwowany mogę zaatakować.

Jest pewnie jeszcze wiele znaczeń ruchu naszego ogona, ale jeszcze jestem młody i ciągle się uczę.  Jeśli ktoś zna więcej ciekawostek z tego zakresu proszę o komentarz. Każda informacja może pomóc ludziom w zrozumieniu nas.

Pozdrawiam Felek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz